Petit recull de poemes per a petits lectors i escoltadors

IMG_7058

Avui tinc ganes de compartir amb vosaltres un petit recull dels poemes que ens hem inventat a casa, des de fa un temps, per dir-los entre tots. A partir dels 2 anys alguns ja els vam començar a dir. Si us agraden, tinc la intenció de publicar-los amb dibuixos de l’Alexis i de manera que es puguin descarregar a l’ordinador per accedir-hi sempre que vulgueu:

Per als més petitets:

Du-du da-da, petitet/a,
tens la boca de pinyó.
Du-du da-da, petitet/a,
com m’agrada el teu petó.

Per quan ja comencen a fer-ho tot sols:

Ja sóc gran i ho faig tot sol.
Poc a poc vaig fent camí,
com el meu amic cargol.

Per quan ja són “mitjans” i ja comencen pujar les escales de casa:

Sóc mitjà/ana i pujo escales,
un, dos, tres, quatre.
Cada dia vaig més ràpid
perquè compto cada passa.
Un, dos, tres, quatre.

Per aprendre els colors i dir-los dalt de la cadira:

Tresor de Nadal

Veig llums de Nadal
a totes les cases;
són grogues i verdes,
vermelles i blaves.
Dintre el meu cervell
jo també m’il·lumino,
sóc de color d’or
i vull dir que us estimo.

Per aprendre a fer el moixó:

Un moixó molt content
s’ha adormit dalt d’un arbre.
I una fulla, amb el vent,
li ha pentinat les ales.

Per aprendre on és la dreta i l’esquerra:

El cel és fosc, on és la Lluna?
D’estrelles blanques no en veig ni una.
Miro a la dreta, miro a l’esquerra,
i hi ha tants núvols que tot és negre.
El cel és fosc… mira, la Lluna!

Per aprendre a fer la figuereta:

Tinc un coixí de molts colors,
és ple de números i lletres.
I el meu nino sempre em diu
que hi faci dues figueretes.

Els voleu provar i em dieu si han “funcionat”? En definitiva, són petits poemes per passar-s’ho bé dient-los i escoltant-los…

2 thoughts on “Petit recull de poemes per a petits lectors i escoltadors

Deixa un comentari

